انسانم آرزوست

خبر داری ک شهری روی لبخندِ تو شاعر شد / چرا این گونه کافر گونه بی رحمانه می خندی؟

انسانم آرزوست

خبر داری ک شهری روی لبخندِ تو شاعر شد / چرا این گونه کافر گونه بی رحمانه می خندی؟

۰۹تیر
فک میکنم تمام دوستان صحبت های اخیر آقای سید حسن نصرالله و شنیده باشن...




جناب آقای سید حسن نصرالله دبیر کل محترم حزب‌الله لبنان
سلام علیکم

سالهای زیادی بود از مسئولین ایران می‌شنیدیم که «حزب‌الله لبنان از حمایت‌های معنوی ایران برخوردار است.»

برداشت ما همواره از این حرف آن بود که ایران به خاطر دشمنی با اسرائیل و به خاطر اشتراکات مذهبی و وظایف انقلابی، در مجامع بین‌المللی، جانب حزب‌الله را می‌گیرد.

هر چند در همان زمان نیز قرائنی مبنی بر پرداخت کمک‌های مالی و تسلیحاتی از سوی ایران به حزب‌الله وجود داشت ولی سیاست آن روزهای جمهوری اسلامی سعی بر مخفی داشتن این‌گونه کمک‌ها بود.

احتمالاً حساسیت مردم ایران به ذخائر ملی خود و یا ترس مسئولین از تشدید فشارها بر ایران، مانع اصلی آشکار کردن این کمک‌ها در آن زمان بوده ‌است.

جناب آقای حسن نصرالله ؛ شما در تاریخ چهارم تیرماه نود و پنج، در مراسم چهلم مصطفی بدرالدین گفته‌اید:

«تحریم‌ها و محدودیت‌های بانکی و مالی آمریکا هیچ تأثیری بر فعالیت این گروه ندارد چون بودجه حزب‌الله به طور کامل از طریق ایران تأمین می‌شود.
همه نیازهای خودمان را از خوراک و پوشاک تا موشک و راکت به طور مستقیم از جمهوری اسلامی دریافت می‌کنیم.
بودجه حزب‌الله از ایران می‌رسد و هیچ طرفی ارتباطی با این موضوع ندارد. پول از ایران می‌رسد، مانند موشک‌هایی که با آن اسرائیل را تهدید می‌کنیم.
از حضرت امام خامنه‌ای، دولت ایران و رئیس‌جمهور آن به خاطر حمایت بی‌دریغ از ما در سالهای گذشته تشکر می‌کنیم.
ما حقوق‌ها را می‌پردازیم و مشکلی در این زمینه نداریم.
تا زمانی که ایران پول دارد ما هم پول داریم.»


آقای حسن نصرالله مدتهاست پول ما تمام شده است. من تعجب می‌کنم چطور شما اطلاع ندارید؟
مگر همین چند روز پیش مراتب شرمندگی عمیق امام خامنه‌ای را در سخنرانی ایشان به خاطر بیکاری و بی‌پولی جوانان مشاهده نکردید؟
آیا شما تحمل می‌کنید که امام شما نزد مردم خودش شرمنده و سر به زیر باشد؟

آقای حسن نصرالله من تردیدی ندارم که شما با این اظهارات می‌خواستید داغی بر دل آمریکایی‌ها بگذارید که اخیراً شما را به عنوان یک گروهک تروریستی، تحریم بانکی کرده‌اند ولی به تصور من اگر از این سخنان داغی بر دل آمریکایی‌ها ننهاده باشید، حتماً بر دل ما ایرانی‌ها نهاده‌اید و بر زخم نداری ما نمک پاشیده‌اید، سوای از اینکه بعید می‌دانم در بعد بین‌المللی این سخنان برای دولت و ملت ایران بدون هزینه باشد!

آقای حسن نصرالله، چرا باید مردم ما گرسنگی بکشند؟
بیمار بشوند هزینه دارو و درمان نداشته باشند؟
فرزندان بااستعداد داشته باشند ولی فرزندانشان از تحصیل و پیشرفت محروم باشند، تحصیل هم که بکنند بیکار باشند؟

عده‌ای کارگر کار بکنند ولی حقوق نگیرند. اعتراض هم که بکنند شلاق بخورند. آن وقت با پول این مردم همه‌ی مخارج زندگی شما را تأمین کنند تا شاید با پول آنها، شما روزی به امر مقدس جهاد بپردازید؟
آیا عدل و انصاف این‌گونه حکم می‌کند؟

آقای حسن نصرالله ؛ من از شما به عنوان یک عالم دینی، این سؤال را مطرح می‌کنم که اگر مردم ایران از تقدیم این پول از خزانه بیت‌المال به شما راضی نباشند، آیا شرعاً مجاز به دریافت این پول هستید؟

اگر شما بدانید به این میلیاردها دلار پولی که به شما داده می‌شود، میلیون‌ها ایرانی مستحق و گرفتار چشم دارند، آیا باز هم به گرفتن آن نزد جهانیان افتخار خواهید کرد؟

آقای حسن نصرالله ؛ اگر شما می‌خواهید نظر مردم ایران را در باره‌ی پول‌هایی که سخاوتمندانه از ایران برای شما سرازیر می‌شود بدانید، من به شما توصیه می‌کنم فارسی را سلیس بیاموزید و چند روزی با لباس مبدل در ایران به میان کوچه و بازار بروید و با اتوبوس و تاکسی و مترو سفر کنید، در جمع بازنشسته‌ها و مستمری‌بگیران و معلمین و ارتشی‌ها بنشینید تا نظر صاحبان این پول‌ها را در باره‌ی خود بدانید.

آقای حسن نصرالله شما چرا سعی نمی‌کنید از طریق کشاورزی و صنعت‌گری و سایر اشتغالات حلال پول پیدا کنید که هم بتوانید با آن امرار معاش کنید و هم قدری از آن پول را برای امر مقدس جهاد ذخیره کنید؟

آقای حسن نصرالله ؛ ما حتی رقم این پول‌هایی را که به شما می‌دهند، نمی‌دانیم. ما که نمی‌دانیم هیچ، مجلس هم نمی‌داند. دولت هم بعید است بداند.
مقدار این پول‌ها را هیچ‌کس به ما نمی‌گوید! آیا شما حاضرید به ما بگویید؟ آیا این حق ما نیست که بدانیم؟

آقای حسن نصرالله آیا می‌دانید اعتراض به این موضوع در ایران جزء ده‌ها خطوط قرمز نظام است و برای اعتراض‌کننده به اتهاماتی مانند مزدوری آمریکا و اسرائیل و فعالیت علیه نظام، مجازات سخت در پی دارد؟

آقای حسن نصرالله ، آیا اسلامی که شما لباس نمادین آن را بر تن کرده‌اید همین‌گونه حکم می‌کند؟!!

محمد مهدوی فر
تخریب‌چی و غواص دفاع مقدس
هشتم تیر ماه نود و پنج


نظرات  (۱۰)

۰۹ تیر ۹۵ ، ۱۷:۰۸ مترسک ‌‌
چراغی که به خانه رواست...
پاسخ:
از ادامه ش ی چیزی اونطرف تره...
۰۹ تیر ۹۵ ، ۱۷:۲۶ بای پولار
خدا نگهدار نویسنده باشه که حق رو گفته و البته شما که اشاعه اش می دین...
پاسخ:
حرفای خیلیامونو زده...خیلیا
خواهش میکنم من کاری نکردم..
۰۹ تیر ۹۵ ، ۱۸:۱۱ آقاگل ‌‌‌‌
همینی که مترسک جان گفت...
:/

پاسخ:
همون جوابی ک توی کامنت جناب مترسک نوشتم..
:| :))
چی میشه گفت؟! :|
همونی که مترسک گفت..
پاسخ:
دلمون میسوزه...خیلی هم بد

جناب مترسک کارشون خیلی درسته...
۰۹ تیر ۹۵ ، ۱۹:۲۸ روزمرگی ...
اینکه تمــام هزینه های حزب ا... از منابع ایران تامین بشه .. واقعا اسفناکه :/
یکی از بزرگترین عوامل سقوط امپراطوری ها و تمدن ها در طول تاریخ ریختن پول مردم اون منطقه به جیب کشورهای دیگه بوده.. حالا چه ب خاطر کشورگشایی.. چ تامین امنیت و ...


اما در مورد حمایت مالی از حزب ا... و سوریه و ... اگه در حد معقول (نه تمام و کمال باشه) .. منطقیه و اتفاقا لازمه ..
همین الان نیروهای استان ما و اتفاقا استان شما به صورت فیزیکی میرن اون طرف و شهید میشن..یعنی یه مرحله از اون کمک مالی هم جلوتر رفتیم.. و کمک جانی هم میدیم به اونا..
خیلیا نقد میکنن این کار رو..
اما اگه واقعیت رو ببینیم .. این کارها به خاطر جلوگیری از کشیده شدن بوی جنگ به مرزهای ایرانه..

یه سوال .. 
به نظر شما.. بهتر نیست اگر جنگی داره اتفاق میفته.. نزدیک مرزهای اونا باشه تا مرزهای ما ؟؟
پاسخ:
وقتی این همه بدبختی توی کشور خودمون و مردم خودمون داریم از اسفناک ی چیزی اونطرف تره...

من کلا سر همین قضیه ک چ شهر ما چ شما چ بقیه شهرا ک از تمام ایران میرن مشکل دارم و نمیخوام هم بحثی در موردشون بکنم..

ولی شما بنظرتون خوبه  کشورهای دیگه هم بیان به گروه ها یا احزاب مخالف تو کشور ما مثلا کردها یا بلوچها اینطوری کمک کنن و همه جوره تامینشون کنن. خب حزب الله هم یه حزب هست تو لبنان

و دراخر تموم حرفام من نمیخوام بحث سیاسی کنم و هر کسی برای خودش اعتقاداتی داره و باید احترام گذاشت...
۰۹ تیر ۹۵ ، ۲۱:۲۴ کروکودیل نیمه فمنیست
من راضی ام ...با اینکه خودم از خیلی چیزا گذشتم... با اینکه سربازم و ماهی 80هزار تومن حقوقمه...با اینکه بخاطر همین سربازی از بورسیه یه دانشگاه معتبر خارجی موندم و نتونستم بهش برسم با اینکه کلی براش زحمت کشیده بودم... اما راضی ام
یه استادی داشتیم راجع به جرایم اقتصادی میگفت امار سیاه اختلاس تو ایران نزدیک به سالی170000000000000تومنه...صد و هفتاد هزار میلیارد تومن ... و میدونم که حرفش مستند بود . پولی که به حزب الله میدن یه گوشه ی قضیه ست
تو شهر ما سه تا کارخونه هستن که مشهورن به ندادن حقوق کارگرا... جالبه که دارن و نمیدن ... ینی راهشو یاد گرفتن ...مسئله نداشتن نیست ...مسئله اینه که شیر که نباشه ،شغال میشه سلطان جنگل
باور کن منم دلم میخواد خیلی مشکلات من و هم سن و سالام حل بشه ...منم دوست دارم دنیا صلح باشه و صدای تفنگی نیاد اما هر گلوله ای که به سمت داعش شلیک بشه و هر موشکی که یه ذره امنیت بهمون بده رو مقدس میدونم
من سربازم تو منطقه مرزی...شبی که گزارش تحرکات مرزی داعشو میدن باید حال ما رو ببینی ... باید ترس ما رو ببینی... خیلی چیزا هست که تو محیط شهری حس نمیشه
وقتی اسلحه رو دست میگیرم و رو برجک وایمیستم هر لحظه ش نمیدونم که یه دقیقه دیگه گلوله ای میاد سینه مو بشکافه یا نه! هر لحظه ش نمیدونم که یه ساعت دیگه قراره این شهر بیفته دستشون یا نه ! نمیدونم اگه خدای نکرده این حصاره بشکنه چی قراره سرمون بیاد ... نه که بترسونم و سیاه نمایی کنم ها !نه!منی که دارم اینو میگم نمره ی تیر اندازی 100 مترم 100 از 100 بوده و تو دویست متر98 از100...تموم تستای جسمانی تکاوری رو هم قبول شدم ... دیگه به اون طفل معصومی که حتی وزن سلاحو نمیتونه تحمل کنه کاری ندارم
یه چیزایی هست که واقعا تو هاله ای از ابهامه .. مثلا اینکه به مدافع حرم 600 میلیون میدن و از این حرفا ...پسر عموی من مدافع حرمه . ماهی 4و300 خالص دریافتیشه با تمام حق دوری و بد اب و هوایی و این حرفا
من که دوس نداشتم این نوشته رو ... حسم بهش بد بود
خیلی یه طرفه به قاضی رفته بود ...به همون دلیلی که تو پاراگراف دوم گفتم ...
بیخیال
میتونم برات بیشتر بگم اگه دوس داشتی اما خب یه سری چیزا هست که تا لمس نکنی قبول کردنی نیست ...

پاسخ:
شما فک کردین چرا داعش درست شد؟
از بس کشور ما توی کشورهای عراق و سوریه و فلسطین و لبنان ... دخالت کرد سنی های متعصب رو تحریک کرد که اونها هم حکومت اسلامی تشکیل بدن و علیه شیعه ها فعالیت کنن.در واقع ما خودمون سنی ها رو تحریک به تشکیل داعش کردیم و حالا به قول شما باید بترسیم که پشت مرزهامون نیان

ولی در کل من نمیخوام توی وبم بحث سیاسی کنم من چیزی ک خوندم و برام جالب بود گذاشتم و اینم میدونم ک هر کسی برای خودش اعتقاداتی داره و باید احترام گذاشت
خب به اینم فکر کنید که اگه ایران حزب الله رو ساپورت مالی نکنه.اسرائیل بعد از اشغال لبنان به ایران حمله میکنه.
این پشتیبانی مالی برای خودمونم هست.
پاسخ:
من ی سوال از شما دارم چرا اسرائیل باید ب ما حمله کنه؟
ب این فک کردین تاحالا
به همون دلیلی که به لبنان حمله میکنه.
چیزی که ما در ظاهر میبینیم اسرائیل و ایران دشمن هم هستن.
من کاری به بحثای سیاسی ندارم ولی یه جمله ای هست که میگه اگه تو یه کشور دیگه بجنگی بهتر از اینه که تو خاک خودت بجنگی.
فقط بحث ساپورت حزب الله نیست انقدر تو ایران پول هدر میره که نگو
پاسخ:
چرا دشمن هم هستن..
شما فک کن اگر کشوری همش ارزوی مرگ مارو بکنن همش علیه مون شعار بدن بخوان از روی نقشه محومون کنن ما ناراحت نمیشم باهاشون دشمن نمیشیم...
بله متاسفانه خیلی هدر میره..

توی کامنت دودوست قبل هم گفتم نمیخوام بحث سیاسی توی وبلاگ بشه من فقط این متن جالب بودگذاشتم تا دوستانم هم بخونن همین :)
۱۰ تیر ۹۵ ، ۰۳:۴۹ کروکودیل نیمه فمنیست
میفهمم حرفتو ... اتفاقا درصد زیادی از تحریک تو جنگ 8ساله با عراقم تقصیر خودمون بود
بدون فلسفه داعیه ی انقلاب جهانی داشتن در حالی که از درون پوسیدی خیلی مشکلات به بار میاره...اونایی که از بیرون نگاه میکنن پوسته رو میبینن و فک میکنن باید در مقابلش جبهه بگیرن ...من هرگز قبول نداشتم خیلی مسائل رو اما چون قبول نداشتم باید وایسم که هر اتفاقی بیفته؟
قسمت اخر جوابت رو واقعا نفهمیدم . هیچ بی احترامی ای تو کامنت من نبود
شاید چون نظرمو گفتم بی احترامی بوده که اونم به روی چشم. دیگه چیزی نمیگم که حمل بر بی احترامی نشه  :)
دلت شاد

پاسخ:
:)

در مورد قسمت دوم توی وبتون ج دادم شما کاملا حرف منو بد برداشت کردین صد در صد اشتباه من وقتی کامنتتونو دیدم هنگ کردم و جوابمو خوندم تا ببینم کدوم حرفم باعث این برداشت شده...

سبز باشید و مانا
:)
۱۰ تیر ۹۵ ، ۱۲:۳۴ روزمرگی ...
ایران ایالتی نیست بر خلاف لبنان .. ضمن اینکه حزب ا... با حکومت مرکزی لبنان زاویه نداره.

در مورد سوال هم که در پاسخ کامنت 23:07 پرسیدین که .. چرا اسرائیل باید به ایران حمله کنه..
مطمئنا تنها دلیلش ماجراجویی اینوریا نیست.
+دلیل مهمش اینه:
کلا همیشه تاریخ اینطور بوده.. کشوری که زور و قدرت داشته .. کشورگشایی میکرده.. یه زمانی اسکندر..زمانی کوروش.. زمانی چنگیز.. نادرشاه و .... و حالا هم امریکا و اسرائیل. ایران به اون دوران برگرده ایران هم جنگ طلب میشه باز!
درندگی و جنگ طلبی خصلت قدرتمندهاست!!

در کل به قول شما باید به عقیده هم احترام گذاشت..
اصن هر چی شما بگین :)
پاسخ:
بااجازه تون جوابی نمیدم ب کامنت و نمیخوام بحثی ایجاد بشه و عقیده و نظر شما و دوستان دیگه همه جوره برای من محترمه...

:)