انسانم آرزوست

خبر داری ک شهری روی لبخندِ تو شاعر شد / چرا این گونه کافر گونه بی رحمانه می خندی؟

انسانم آرزوست

خبر داری ک شهری روی لبخندِ تو شاعر شد / چرا این گونه کافر گونه بی رحمانه می خندی؟

۱۶مرداد

پنج شنبه رفتیم غارچال نخجیر توی استان مرکزی بعد شهر دلیجان بود فک میکنم یا قبل شهر نراق...


ی نکته ی مهمش این بود ک گوشی،دوربین،کیف،کوله،خوراکی کلا هر چیزی...همه رو باید قبل رفتن ب غار تحویل بدیم...


خب گوشی ی کم طبیعی بود ولی بقیه موارد نه ک خب پرسیدیم علتشو براتون مینویسم..


وقتی میریم داخل غار اولین نکته ش هوای عالیشه البته وقتی بیشتر میری ممکنه ی کم کمبود اکسیژن احساس بشه ولی هواش معتدل رو ب خنک هست...تا 1200مترشو میشه رفت..


گروهی میبرن و ی راهنما هم هست ک توضیح میده..


همون اول مسیر گفت قبلا اوردن دوربین و کیف و همه چیز ازاد بوده ولی از بس ملتمون بافرهنگ و باشخصیتن گفتن دیگه همه چیز و بذارن همون بیرون ک خسته نشن برای حمل بار..دوستان در این حد بوده ک باخودشون چاقو میاوردن رسوبات آهکی و میکندن و میبردن.. :| یا میرفتن میخوابیدن رو زمین جاهایی ک رسوبات حتی روی زمین هم هست و عکس میگرفتن ک ی قسمتایی کاملا صاف شده بود...ی جاهایی ب خاطر زدن فلش بیش از حد دوربین ترک خورده بود...خب خداییش بااین شرایط باید بهشون حق داد ک همه چیز و همون اول مسیر بگیرن..

این غار قدمتش برای 70میلیون سال قبله سال 68کشف شده :دی سال 83 آماده شده برای بازدید..توی جهان دومین غاره از نظر رسوبات آهکی (95 درصد) اولیش هم توی مکزیکه...البته توی ایران بعد همین چال نخجیر غاری ک توی استان کرمانشاهه اونم درصد رسوبات آهکیش خیلی بالاست درصدشو گفت ولی الان یادم نیست ک بنویسم..

خیلی جالب بود شما فک کنین همه ی دیوارا شبیه ب گل کلمه.. :دی ی چیز سنگی بود نوشته بود کرگدن سنگی ی چیزی بود شبیه ب لاک پشت بعد ی جاهایی ب اسم آبشار سنگی معروف بود...کلا هم همون اول مسیر گفت ک سعی کنین دستتون ب دیواره ها نخوره چون این رسوبات هنوز در حال تولیدن..ی جاهاییش ولی خیس بود نمیشد دست نزد من دست میزدم :| البته کوچولو..

بعد 1200متر هم ک وایسادیم گفت از اینجا ب بعد و آماده نکردن ولی خب رفتن دیدن 40متر بعد ی دره هست ب عمق 60متر و بعد وبعد این 60متر ی دریاچه س ب عمق 70متر بعد قصدددددددددد دارن امکان قایق سواری و اینجا فراهم کنن پرسیدیم مثلا چندسال دیگه گفت معلوم نیست چند ده سال دیگه.. :/

البته فرض و براین بگیریم ک درست میشه خودم شخصا جونمو از سر راه نیاوردم بلند شم برم توی چنین جایی قایق سواری کنم.. :دی البته برای یکی از دوستان عزیزمم ک تعریف کردم گفت مطمئن باش هیچ وقت این دریاچه عمومی نمیشه...


حالا بریم سر مطلب اصلی... :))

گفته بودن دست ب دیواره ها نگیرین و خب من هربار خیلی کوچولو دست میزدم البته جاهایی ک خیس بود..خداییش نمیشد هیچی دست نزد..آقا و خانمایی ک شما باشین من خیلی نگاهم ب بالای غار بود همش نگاه میکردم ببینم اگر زلزله بشه توی چ حالتی ممکنه برم اون دنیا... :دی ی جایی خیس بود پای من لیز خورد دستمو گرفتم ب دیوار ک نیفتم رسوبات آهکی ک این همه سال طول میکشه درست شه کنده شد :دی



الان ولی پشیمونم ک چرا یدونه از اون گل کلم تپل خوشگلاش کنده نشده.. :/

اینم سر در غار وقتی اومدم بیرون عکس گرفتم ک ی نشونه ای باشه برای رفتنم.. :))



اگر دوسداشتین عکسای غار و ببینین ی سرچ ساده س و عکساش ک خب زیاده من دیگه نذاشتم..


نظرات  (۱۴)

واقعاً حیفه که نمیشه گوشی و دوربین برد داخل ... :) از دستِ این ملتِ بافرهنگ‌ ://
خیلی قشنگ به نظر میاد :)
پاسخ:
میدونین حیف هست ولی بنظرم نبردنش خوب بود ی جورایی..اولش خیلی ناراحت شدم ولی بعد دیدم اگر دوربین و این چیزا بود همش میخواستم مشغول عکس گرفتن باشم خودم دیگه نمیتونستم لذت دیدن واقعیشو ببرم...
اون چاقو بردناشون خیلیه خداییش :/

سرچ کنین ببینین واقعا قشنگه.. :)
۱۶ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۳۳ ـــــ ققنوس ـــــ
خیلی هم سفر قشنگ و جذابی
شاد باشی
پاسخ:
مرسی ممنون

همچنین شما :)
اتفاقاً به نظر من توی طبیعت استفاده کردن از تکنولوژی نهایت بی‌سلیقگیه، باید همه مناظر به حافظه ذهن سپرد، نهایت نهایتش یکی-دو تا عکس با دوربین محض نگهداری تو آلبوم، همین؛ ضمناً امیدوارم همیشه در سیر و سیاحت باشید ;)
پاسخ:
ی جورایی قبول دارم ی جورایی هم نه بعضی جاها رو واقعا نمیشه عکس نگرفت..من دوسدارم همراهم باشه بعضی صحنه ها واقعا زیباست و باید ثبت بشه..ولی توی این غار بنظرم نبود گوشی و دوربین خیلی خوب بود

ممنونم همچنین شما :)
۱۶ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۲۳ آقاگل ‌‌‌‌
دمشون گرم که نمیزارن کسی دوربین و گوشی بیاره!
فکر کن اومدی غار لذت ببری بعد فرت و فرت ملت بخوان وایسن سلفی بگیرن! چشم و چار آدمم کور میکنن با نور فلش! :/
نه خودشون لذت میبرن نه میزارن ما لذت ببریم.
.
ولی داشتی از غار و دریاچه و دره میگفتی یاد کتاب سفر به اعماق زمین ژول ورن افتادم:دی

پاسخ:
اره واقعا ادم لحظه ی اول ی کمی جا میخوره ولی بعد میبینی نبودنش توی چنین جایی خیلی بهتره...
نور فلش ک اصلا نمیشه خیلی اسیب میزنه...ولی کلا اینجور جاها رو فقط باید نگاه کنی و از دیدنش لذت ببری..
.
:)) من خودم اونجا بودم همش یاد فیلمای خطرناکیه توی غار و این چیزا میفتادم.. :/ حتی یاد هری و دامبلدورم افتادم سر دریاچه
هوممم ،، خیلی خوب بود. :-)
پاسخ:
البته ب پای سفرنامه ها و تفریحات قشنگ شما نمیرسه آقای دکتر...
مرسی :)
بله خب ... درست میگین... :) 
واقعا هم هیچی جای لذت واقعی و لحظه ای با دیدن منظره رو نمیگیره :)
پاسخ:
:)
میدونین اینجا طوریه ک واقعا عکس گرفتنش خوب نیست و یکی هم اینکه آدم دلش نمیاد..

عاشق پستای این مدلی ام :)
پاسخ:
قربانت عزیز :)
جات خالیه زودتر خوب شو و بیا...
۱۶ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۳۴ نفس نقره ای
پشیمونی که چرا محکم نخوردی زمین نصف دیوارهارو نکندی با خودت؟ :| :))
پاسخ:
:دی
پشیمونم ک چرا حداقل ی چیز بزرگتر کنده نشد :))
چه جالب !:)
حتمن شبیه غار علیصدر همدان باید باشه ، البته اونجا قایق و اینا هم هست !
مهم اینه هواش خنک بوده!:))
پاسخ:
:)
غار علیصدر اب و قایق و اینطور چیزا هست ولی از نظر رسوبات چال نخجیر اولین غاره توی ایران

انقدر خوب بود ک من بفکر غارنشینی هم افتادم :دی
ورودی غاری که هفتاد میلیون سال قدمت داره رو درب اتوماتیک گذاشتن؟!
یعنی هزار افرین به این خلاقیت مسئولا:)
پاسخ:
عکساشو سرچ کنین قبلا نداشته ولی الان داره دیگه من چی بگم :))
ولی غار قشنگ و جالبیه..
:)
وای نازنین من دلم میخواد برم اینجا..خوش بحالت که رفتی دیدی :)))
پاسخ:
الهی ک بری نگار خیلی قشنگه مخصوصا مامان و بابای گلت ک مطمئنم خوششون میاد.. :)
زلزله میومد میشدین ... آهکی! (اسمتون رو نمیدونم با نقطه چین پر کنید)
یه چیزی در مایه های مرد نمکی!
پاسخ:
 نازنین آهکی :))
البته زلزله میشد چیزی ازمون نمیموند ک بخواد اسمی داشته باشیم
یادم باشه هر وقت گذرم اون ورا خورد حتما برم. خیلی مشتاقم کردی برای دیدنش. اون یه غاز با این حجم از رسوبات آهکی.
بماند که همین ممنوع بودن دوربین و گوشی و ... خودش کلی انگیزه و نکته ی مثبته برام!
پاسخ:
حتما برین واقعا جالب و قشنگه...
میدونین لحظه ی اول ادم جا میخوره بخاطر نبردن گوشی ولی وقتی میره کاملا بهشون حق میده
جایی هست ک باید از دیدن واقعیش لذت برد ن با ثبت عکس برای بعد
خوششششش بحااااااالت
من عاشششششق این جاهاى تاریخى و طبیعى هستم
دلیجان،منظورت همون حدوداى مِیمه و اصفهانِ؟!
پاسخ:
قربونت دخترخوب ان شاالله میری...
منم عاشق اینجور جاهام...واقعا جالب و قشنگ بود عزیز...
فکر میکنم توی استان مرکزی باشه مثلا نراق و جاسب هم بودن همون سمتش اوناهم انگاری برای مرکزین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">