انسانم آرزوست

خبر داری ک شهری روی لبخندِ تو شاعر شد / چرا این گونه کافر گونه بی رحمانه می خندی؟

انسانم آرزوست

خبر داری ک شهری روی لبخندِ تو شاعر شد / چرا این گونه کافر گونه بی رحمانه می خندی؟

۱۵آذر



پروفسورفرانسوی"هانری ماسه"

 

 

درجشن بازنشستگی اش دردانشگاه سوربن فرانسه چنین گفت:

 

 

من عمرم راوقف(ادبیات فارسی) ایرانی کردم.

 

 

وبرای اینکه به شمااستادان وروشنفکران جهان بشناسانم

 

 

که این ادبیات عجیب چیست،

 

 

چاره ای ندارم جزاینکه به مقایسه بپردازم وبگویم که

 

 

ادبیات فارسی برچهارستون اصلی استواراست:

 

 

فردوسی،سعدی،حافظ ومولانا

 

 

فردوسی،هم سنگ وهمتای هومر یونانی است وبرترازاو...

 

 

سعدی،آناتول فرانس فیلسوف رابه یادما می آورد.

 

 

حافظ باگوته ی آلمانى قابل قیاس است

 

 

که خودراشاگردحافظ

 

 

و زنده به نسیمی که ازجهان اوبه مشامش رسیده،می شمارد.

 

 

امامولانا...

 

 

درجهان،هیچ چهره ای رانیافتم که بتوانم مولانارابه آن تشبیه کرد

 

 

اویگانه است ویگانه باقی خواهدماند

 

 

اوفقط شاعرنیست

 

 

بلکه پیشترجامعه شناس وبویژه روانشناس کاملی است

 

 

که ذات بشروخداوندرادقیق میشناسد

 

 

قدراورابدانیدوبوسیله آن خودراوخدارابشناسید.

 

 

ومن اگرتاپایان عمرم دیگرحرفی نزنم

 

 

همین چندجمله برایم کافی است..

 

 

 

 

 

 

 

دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر

 

کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست...

 

نظرات  (۴)

نازی چقدر قشنگ گفته پروفسور ^_^
پاسخ:
اوهوم مهناز...
خیلیییی :)
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
نازی جونم
**** ******* **** *** ***** * ******* *** ***** ** ** ****** ** *** *** ***********
****** ***** *** *** ** ** **** **** ***** *** *** ***** *** ** ********* **** **** *** *** *****
**** **** ** *******

**** ******* **** ***** ** ** **** ***** **** *** * * ****** ** ***** *** ***** ****
**** ***** ****** ******* ***** *** ** *****
** **** ***** *** ***** ***** ***** *** *** *** *** ******
********
****** **** ***** ************ **** ** ** ** **** ****** * ***** *******

***** **** ** *** **** * **** *******
**** *** **** ***** ****** **** *** **** * **** *** ****** **** *** ******* **** *** ** ************ ****** ** *** ** **** ***
*** *****
** **** **** ******* ** ******* ** ****** *** *** * *** ********

*** **** **** ***** *******
** **** *** *** ****** *
**** **** ** **** **** ****
**  ****** ***** ** ****** ***** * ***** *** **** *** **** ***** * *** *** ** ** ** *** ********* ** *** ****** * ** ** *******
** ***** *** ****** ** **** ****** **** *****
***** *** **** ******* ****
******* **** ****** *** ** **** ***** **** *** ****** **
** ****** *** ** *** ** *** *******
** **** **** *********** ******* **** *** ******************************
***** ******
*** ****** ***** ** ** **** *** *** ***** ***** *** *** ********
*** ****** ******** ** ***
******** *** *** **** ** *** ** ** ** ** ** *** ****** *** ***** *** **** *** ********** *** ******* *****

نازی جونم فدات کاری نکردم خودمم اهنگاشو دوست دارم عزیزم
راستی چرا این اهنگت بد میخونه؟؟؟انگار سی دی خش داره...
برام دعا کن کارمو بتونم ادامه بدم

** **** ** *** ****** *** ***** *** ***** ** ****** *** *****
**** **** *** ** *** **** *** ** *** **** *** ******

هووووف منم دلم پر بود چخده حرفیدم
ببشیدااااا
دوستت دارم فرشته ی من ^_^
پاسخ:
سلام عزیزدلم :**

درباره تموم قسمتای بالا ک حذف شده میام وب خودت جواب میدم خواهری

ولی..

قربونت گلم اهنگا محشر بود امروز عصر همش این دوتا رو گوش کردم :**

واقعا بدمیخونه؟؟؟
برام خودم درسته مهناز نمیدونم من حالا با ی چیز دیگه هم امتحانش میکنم ببینم چجوره مرسی ک گفتی عزیز..
نخیلیم اصن اینطور نیس.. :))
خیلی هم خوب بود... :)
من خیلی خیلی بیشتر دوست میدارم...
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام نازی جونم خوبی؟؟؟
عیب نداره کامنتو بستی ^_^
***** *** *** * ***** ** ** ***** *** ******* ***
نازی جونم دیروز هر چه اومدم و نظرا رو تایید کردم و ب تو هم سر بزنم وبت باز نمیشد ...
ماهم خدا رو شکر خوبیم
چشم دیگه سعی میکنم زود زود بهت خبر بدم که نگرانت نکنم مهربونم
*** **** * ***** ***** *** *** ****** *** ***** ***** * ****** ***********
ممنونم بابت دعاهات ممنونم که ه بار بری حرم منم یاد میکنی
خیلــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی دوستت دارم عزیزم خیلی ها
راستی عکسای برفیو خودت گرفتی؟؟؟؟
پاسخ:
سلام مهنازم قربونت خواهری مرسی.. :)
ببخش :(
:))
اره مهناز برای خودمم همینجوره گفتم شاید سرعت نتم کمه ولی الان تو هم میگی همینطور بوده نمیدونم چرا
خداروشکر خیلی خوشحالم کردی.. :)
حتما خبر بده واقعا نگرانت شده بودم... :((
هعی...امان از این فاصله ها... :((
قربونت عزیزم همیشه توی یادمی...
من بیشتر تر دوست میدارم گل من... :***
اره عزیزم تازه عکس دومی و از پشت شیشه ماشین گرفتم :)))
قشنگ شده عکسا
عکاس خوبی هستیااا
پاسخ:
چشات خوشگل میبینه عزیزم..
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">